נתניהו דיבר בפתח ישיבת הממשלה; כחלון בנט וליברמן נעדרו

    איתי גדסי No Comments on נתניהו דיבר בפתח ישיבת הממשלה; כחלון בנט וליברמן נעדרו

    ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה למסעו בארה"ב ולתכנית למען ניצולי שואה | השרים ליברמן בנט וכחלון נעדרו

    ישיבת הממשלה צילום: קובי גדעון לע"מ
    8:46
    07.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on "החמאס הסכים לעסקה; אבל מה הבטיחו להם בתמורה"?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר בפתח ישיבת הממשלה ואמר: "בסוף השבוע חזרתי מארצות הברית, שם נפגשתי עם נשיא ארצות הברית, ידיד גדול של ישראל, דונלד טראמפ, נאמתי בוועידת איפא"ק, נפגשתי גם עם ראשי הסנאט והקונגרס, רפובליקנים ודמוקרטים, עם שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי וכן עם מאות אנשי עסקים. עודדתי אותם להשקיע בישראל".

    "השיחות המדיניות התמקדו בעיקר באיראן, אמרתי שהסכם הגרעין עם איראן טומן בחובו סכנות רבות לעולם, כולל סכנה מיוחדת של התגרענות המזרח התיכון. מדינות רבות במזרח התיכון אומרות שגם להן מותר להעשיר אורניום אם לאיראן מותר, לכן, הדרך למנוע את הסכנה הזו של התגרענות במזרח התיכון היא או לתקן את ההסכם תיקון יסודי או לבטלו. מעבר לכך, אני מזכיר לכם שאיראן מצהירה, כל יום כמעט, את כוונתה להכחיד את מדינת ישראל, כולל בימים האחרונים. מיותר לומר שלא נאפשר זאת, בלשון המעטה".

    "הממשלה תאשר היום תכנית לשיפור מצבם של ניצולי השואה. התכנית הזו גובשה על ידי צוות שרים מיוחד שהקמתי, שכלל גם את סגן השר יצחק כהן. הצוות הזה איתר שתי בעיות יסודיות: אחת, שניצולי השואה מתקשים להתמודד עם הבירוקרטיה הממשלתית, הם אפילו לא יודעים איזה זכויות מגיעות להם. והדבר השני, שאין גורם ממשלתי אחד שיתאם מולם את הפעילות של משרדי הממשלה. התכנית שאנחנו נאשר היום פותרת את שתי הבעיות הללו. היא קובעת כתובת אחת למיצוי הזכויות של ניצולי השואה, בין כל משרדי הממשלה, והיא חותכת דרך סבך הבירוקרטיה".

    "אני רוצה להבהיר שאנחנו נגיע לניצולי השואה עד הבית אם צריך, כדי לוודא שהם ממצים את מלוא הזכויות שלהם. אני מבקש להודות לצוות ולסגן השר איציק כהן שיוביל ויתאם את המהלך החשוב הזה".

    בתוך כך, השרים בנט, כחלון וליברמן נעדרו מפתח הישיבה והגיעו רק בתחילתה של הישיבה עצמה.



    0 תגובות